22. února, 2017 - svátek má Petr

Holandské vlaky pohání větrná energie

21stoleti.cz |

Všechny vlak v Nizozemí jsou nyní ze 100 procent poháněné elektřinou generovanou větrnými elektrárnami. Přibližně 600 000 cestujících denně tak cestuje jako první na světě výhradně díky větrné energii. „Od prvního ledna 100 procent našich vlaků jezdí na větrnou energii,“ oznámil v úterý Ton Voon, mluvčí nizozemského národního železničního dopravce Nederlandse Spoorwegen (NS). Převedení všech...

Autor: Pavel Škopek

Čtěte celý článek "Holandské vlaky pohání větrná energie" ze zdroje:

Centrum Paraple

Pomáhej s humorem - Konto Bariery

Komu unikl radioaktivní jód? Česko i EU hlásí nárůst, měří i letoun z USA

iDnes.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

V druhé polovině ledna zaznamenaly měřící stanice v Evropě výskyt radioaktivního izotopu jodu 131 v atmosféře. Zatím není jasné, co je zdrojem tohoto nárůstu. Spekuluje se o tom, že může jít o incident týkající se ruského radioaktivního arzenálu ze studené války. Americké letectvo vyslalo do Evropy speciální letoun.Další články k tématu:Radioaktivní prach

Falešné vzpomínky: Lidé si pamatují věci, které se nikdy nestaly

EuroZprávy.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

Hull - Od dětského nadšení z vánočního stromečku po vzrušení z letní lásky... Vzpomínky na lepší časy nám pomáhají přenést se přes těžké časy. Jak ale zjistili vědci, je dost možné, že některé z našich oblíbených vzpomínek jsou falešné.

Evropa včetně ČR zaznamenala radioaktivitu v ovzduší. K panice není důvod

iDnes.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

V druhé polovině ledna zaznamenaly měřící stanice v Evropě zvýšený výskyt radioaktivního izotopu jodu 131. Zatím není jasné, co je zdrojem tohoto nárůstu. Spekuluje se o tom, že může jít o incident týkající se ruského radioaktivního arzenálu ze studené války. Americké letectvo vyslalo do Evropy speciální letoun.Další články k tématu:Radioaktivní prach míří

Muž z Rosemarkie má tvář

21stoleti.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

Antropologové z Univerzity v Dundee dokončili rekonstrukci obličeje muže, který byl ve Skotsku zavražděn před 1400 lety. Jako „Muž z Rosemarkie“ je označována kostra nalezená v jeskyni na skotském poloostrově Black Isle v hrabství Ross. Lokalita byla původně zkoumána v souvislosti s možným osídlením, nález perfektně zachovalých ostatků ale oblasti výrazně

Google a Microsoft odstraní pirátské odkazy z hlavní stránky vyhledávačů

iDnes.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

Společnosti Google a Microsoft se dohodly, že budou ve výsledcích vyhledávání penalizovat stránky, které odkazují na obsah porušující autorské právo. Vyzkoušet to chtějí zatím na internetu ve Velké Británii.Další články k tématu:Konec internetového pirátství se blíží. Google odstraní z našeptávače warez a torrenty Google měl za rok stáhnout přes miliardu

Hospodářské Noviny - ihned.cz

HN - ihned.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

Stabilitu počítačů a dalších zařízení podle studie ovlivňují neutrony a další částice z kosmu. Energetický náboj může změnit informace uložené v paměti počítače a zavinit pád aplikace. Vliv vesmírného zařízení na elektroniku zkoumá i NASA, jde o bezpečnost letů do vesmíru.

Hospodářské Noviny - ihned.cz

Za pád Windows nemůže vždycky Microsoft, problémy způsobují i malé částice z vesmíru. Vážně.

HN - ihned.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

Jak se zbavit strachu z pavouků? Tento trik zvládnete i vy

EuroZprávy.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

Praha - Strach z pavouků je spolu se strachem z výšek jednou z nejčastějších obav, kterou lidé trpí. Odborníci ale nyní přišli na trik, kterým se může této nepříjemné vlastnosti zbavit téměř každý, a při troše zručnosti to zvládnete i v domácích podmínkách.

Nová forma boje s rakovinou: Vyléčí nás otrava jídlem?

EuroZprávy.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

Soul - Jihokorejští vědci možná objevili lék proti rakovině. S nemocí, která je dnes považována za jednoho z největších zabijáků lidstva, podle nich mohou bojovat střevní bakterie. A první testy ukazují, že úspěšně.

Lupa.cz