22. února, 2017 - svátek má Petr

Vědci poprvé prozkoumali místo dopadu válečného letounu z druhé světové války

21stoleti.cz |

Vědci poprvé  zkoumali místo dopadu letounu B-17G z druhé světové války na území protektorátu Čechy a Morava. S využitím moderních metod prozkoumali nejenom místo samotné, ale i americký čtyřmotorový bombardér. Letoun B-17G zvaný Laetitia spadl 24. března 1945 nedaleko Rychnova nad Kněžnou, když letěl bombardovat Berlín. Vědci z Archeologického ústavu Akademie věd zevrubně zkoumali místo i za...

Autor: Václav Roman

Čtěte celý článek "Vědci poprvé prozkoumali místo dopadu válečného letounu z druhé světové války" ze zdroje:

Život Dětem

Komu unikl radioaktivní jód? Česko i EU hlásí nárůst, měří i letoun z USA

iDnes.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

V druhé polovině ledna zaznamenaly měřící stanice v Evropě výskyt radioaktivního izotopu jodu 131 v atmosféře. Zatím není jasné, co je zdrojem tohoto nárůstu. Spekuluje se o tom, že může jít o incident týkající se ruského radioaktivního arzenálu ze studené války. Americké letectvo vyslalo do Evropy speciální letoun.Další články k tématu:Radioaktivní prach

Falešné vzpomínky: Lidé si pamatují věci, které se nikdy nestaly

EuroZprávy.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

Hull - Od dětského nadšení z vánočního stromečku po vzrušení z letní lásky... Vzpomínky na lepší časy nám pomáhají přenést se přes těžké časy. Jak ale zjistili vědci, je dost možné, že některé z našich oblíbených vzpomínek jsou falešné.

Evropa včetně ČR zaznamenala radioaktivitu v ovzduší. K panice není důvod

iDnes.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

V druhé polovině ledna zaznamenaly měřící stanice v Evropě zvýšený výskyt radioaktivního izotopu jodu 131. Zatím není jasné, co je zdrojem tohoto nárůstu. Spekuluje se o tom, že může jít o incident týkající se ruského radioaktivního arzenálu ze studené války. Americké letectvo vyslalo do Evropy speciální letoun.Další články k tématu:Radioaktivní prach míří

Muž z Rosemarkie má tvář

21stoleti.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

Antropologové z Univerzity v Dundee dokončili rekonstrukci obličeje muže, který byl ve Skotsku zavražděn před 1400 lety. Jako „Muž z Rosemarkie“ je označována kostra nalezená v jeskyni na skotském poloostrově Black Isle v hrabství Ross. Lokalita byla původně zkoumána v souvislosti s možným osídlením, nález perfektně zachovalých ostatků ale oblasti výrazně

Google a Microsoft odstraní pirátské odkazy z hlavní stránky vyhledávačů

iDnes.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

Společnosti Google a Microsoft se dohodly, že budou ve výsledcích vyhledávání penalizovat stránky, které odkazují na obsah porušující autorské právo. Vyzkoušet to chtějí zatím na internetu ve Velké Británii.Další články k tématu:Konec internetového pirátství se blíží. Google odstraní z našeptávače warez a torrenty Google měl za rok stáhnout přes miliardu

Hospodářské Noviny - ihned.cz

HN - ihned.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

Stabilitu počítačů a dalších zařízení podle studie ovlivňují neutrony a další částice z kosmu. Energetický náboj může změnit informace uložené v paměti počítače a zavinit pád aplikace. Vliv vesmírného zařízení na elektroniku zkoumá i NASA, jde o bezpečnost letů do vesmíru.

Hospodářské Noviny - ihned.cz

Za pád Windows nemůže vždycky Microsoft, problémy způsobují i malé částice z vesmíru. Vážně.

HN - ihned.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

Jak se zbavit strachu z pavouků? Tento trik zvládnete i vy

EuroZprávy.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

Praha - Strach z pavouků je spolu se strachem z výšek jednou z nejčastějších obav, kterou lidé trpí. Odborníci ale nyní přišli na trik, kterým se může této nepříjemné vlastnosti zbavit téměř každý, a při troše zručnosti to zvládnete i v domácích podmínkách.

Nová forma boje s rakovinou: Vyléčí nás otrava jídlem?

EuroZprávy.cz | Zpravodajství » Věda a Technika aktuálně » 22. únor, 2017

Soul - Jihokorejští vědci možná objevili lék proti rakovině. S nemocí, která je dnes považována za jednoho z největších zabijáků lidstva, podle nich mohou bojovat střevní bakterie. A první testy ukazují, že úspěšně.

Lupa.cz